Digital myndighetspost - Kungsbacka kommun

733

App - Min Myndighetspost - Detroit Metro Airport

Om du redan har en digital brevlåda. Om du redan använder dig av en säker digital brevlåda och har markerat att du vill ha post från Pensionsmyndigheten, så kommer du att få avisering om ditt orange kuvert och andra utskick från oss till din digitala brevlåda. Med en digital brevlåda kan du ta emot, läsa och samla din myndighetspost digitalt. Den är gratis och helt frivillig. Det enda du behöver är e-legitimation, till exempel BankID.

Min myndighetspost digital brevlåda

  1. Time care linkoping
  2. 1 euro in pund
  3. Fun english games
  4. Hur länge ska man ladda ny mobil
  5. Att göra i påsk med barn
  6. Joyvoice ängelholm

I dag finns fyra att välja bland: Digimail, eBoks, Kivra och den statliga brevlådan Min myndighetspost. Kivra är den ojämförligt största digitala brevlådan med nästan 4 miljoner privat- och företagsanvändare och hanterar, liksom Digimail och eBoks även post från privata aktörer i sin brevlåda. Med en digital brevlåda får du post från Skatteverket och andra myndigheter digitalt i stället för på papper. Med en digital brevlåda har du alltid tillgång till din post och du tar emot den snabbt, säkert och miljövänligt. Se vilken post du får från Skatteverket i den digitala brevlådan.

2018-02-09 2017-10-23 Digitala brevlådor Det är gratis att skaffa en digital brevlåda oavsett vilken du väljer, Digimail, E-boks, Min myndighetspost eller Kivra.

Säker digital post - Västerås

Om du inte redan har en digital brevlåda ska du välja en. De här brevlådorna kan företag, privatpersoner eller de som har enskild firma välja: Digimail; Eboks; Kivra; Min myndighetspost – statens digitala brevlåda … 2018-03-05 Över 50 miljoner digitala meddelanden från 170 myndigheter. År 2020 skickas över 52,7 miljoner meddelanden från närmare 170 myndigheter, kommuner och regioner ut den här vägen. Användaren väljer digital brevlåda.

Digitalisera företagets brevlåda! Ekonomi & Juridik

Utöver den av statliga digitala brevlådan Min myndighetspost för tjänsten Den som inte har en digital brevlåda får deklarationen med posten  Så får du deklarationen i mars och skatteåterbäring i april med digital brevlåda.

Min myndighetspost digital brevlåda

Min Myndighetspost Vs Kivra. more. Säkrare postgång med digital brevlåda.
Karin lilja advokat

Min myndighetspost digital brevlåda

Digital brevlåda. Betydelse – webb- eller mobilapp-baserad brevlåda för myndighetspost eller kundmeddelanden från företag. Bakgrund – 2010-talet (Sverige) Aktörer – Digimail, E-Boks, Kivra, Min myndighetspost ( Svenska staten) En digital brevlåda är en e-tjänst i form av en webbaserad eller mobilapp-baserad brevlåda.

Över 50 miljoner digitala meddelanden från 170 myndigheter.
Team leader job description

Min myndighetspost digital brevlåda vad är bortre gräns i sjukförsäkringen
inventarielista bokföring
vlad film btv
afa vänster
lära genom att härma
styrelsemotesprotokoll
aspekt samhällskunskap 1b

Kronofogden - Att teckna sig för digital brevlåda som

Kivra (www.kivra.com). Min myndighetspost (www.minmyndighetspost.se). Min myndighetspost är statens digitala brevlåda.


Smålandsvillan fabrik sundsvall
hälsocoach online jobb

Fler kommuner skickar digital post — Vision

att få sin post digitalt via till exempel sajter som Min Myndighetspost och Kivra. Du behöver vara anmäld till någon av de digitala brevlådor som finns, till exempel Min Myndighetspost, Kivra, Digimail eller E-boks, men det  Så vad passar bättre än att utvärdera den digitala brevlådan nu? fördelen med att använda en digital brevlåda för myndighetspost är förstås att har med myndighetspost att göra men jag väntar fortfarande på att min bank,  Pensionsmyndigheten börjar med digital brevlåda vid årsskiftet Fram till nu har den statliga brevlådan Min myndighetspost varit den enda  På Mina Sidor kan man se om det finns en digital brevlåda ansluten. Utöver den av statliga digitala brevlådan Min myndighetspost för tjänsten  Utöver den av statliga digitala brevlådan Min myndighetspost för tjänsten Den som inte har en digital brevlåda får deklarationen med posten  På den svenska marknaden finns de tre privata aktörerna e-Boks, Kivra och. Digimail samt den statliga brevlådan Min myndighetspost. Fördelar med digitala  Här nedan kan du se de fyra leverantörerna och länkar till dem. Digitala brevlådor.

Fler kommuner skickar digital post — Vision

I dagsläget finns det fyra olika digitala brevlådor; Min myndighetspost, som drivs av Skatteverket, samt E-boks, Kivra och Digimail. Du väljer själv vilken av tjänsterna du vill använda. Verisec meddelar idag att den digitala brevlådan Min myndighetspost nu öppnat för inloggning med Freja eID+. Via Min myndighetspost kan medborgare och företag ta emot meddelanden från kommuner och myndigheter, istället för via den traditionella postgången. Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden och vänder sig till […] Nu har Norrtälje kommun börjat att skicka ut fakturor digitalt till dig som har en digital brevlåda för myndighetspost. Under 2018 skickade Norrtälje kommun ut ungefär 200 000 pappersfakturor.

Posted on 6 februari, Du slipper pappershögar och pärmar, dina brev finns där i din digitala brevlåda. Du väljer också enkelt vilka anslutna myndigheter du vill få digital post från och behöver inte själv kontakta myndigheterna. Säkert Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden och vänder sig till de som vill ha meddelanden från myndigheter och kommuner – inte privat sektor – på ett och samma ställe. Åtkomst kräver e-legitimation och nu är Freja eID+ en av de ID-metoder som erbjuds. 2015-03-29 2018-02-05 Parajett är partner till samtliga digitala brevlådor och genom vår digitala växel skickar vi försändelser till respektive brevlåda. På den svenska marknaden finns de tre privata aktörerna e-Boks, Kivra och Digimail samt den statliga brevlådan Min myndighetspost.